Csak regisztrlt felhasznlk rhatnak hozzszlst.
[Ksbbi] [20709-20690] [20689-20670] [20669-20650] [20649-20630] [20629-20610] [20609-20590] [20589-20570] [20569-20550] [20549-20530] [20529-20510] [20509-20490] [20489-20470] [20469-20450] [20449-20430] [20429-20410] [20409-20390] [20389-20370] [20369-20350] [20349-20330] [20329-20310] [20309-20290] [20289-20270] [20269-20250] [20249-20230] [20229-20210] [20209-20190] [20189-20170] [20169-20150] [20149-20130] [20129-20110] [20109-20090] [20089-20070] [20069-20050] [20049-20030] [20029-20010] [20009-19990] [19989-19970] [19969-19950] [19949-19930] [19929-19910] [19909-19890] [19889-19870] [19869-19850] [19849-19830] [19829-19810] [19809-19790] [19789-19770] [19769-19750] [Korbbi]
Most vertem amgy tele (kupakig Burki mdra), s a mltkori tra fogyija 3,33 l eszerint. Tetszik 
|
Megfuttattam kicsit mr a Jwt is, a tavaszi fakidls-tra ta nem is ment, kiss rm is hozta a frszt, hogy leporols utn pccrff, aztn rtettem a lmpt kiprblni, lellt. Nzem csak pislkol. Az akksi kicsit lesovnyodott a dglsben, nem is csoda, mert mg a 634-eshez vettem, s abban sem tltttem soha, csak az els prbakre utn, amikor lemerlt. Amg felvettem a motoroscuccot, odatettem kicsit forrni, ssze is kapta magt annyira, hogy j legyen, a motorba meg mr tltdik fordulaton. gy is lett.
Meg sem rzi szinte a ktszemlyt, odafele Egernek sehol sem kellett 3-adik al tenni, skon meg duruzsolva viszi utazba gy is a 80-85-t. Nagyon szeretem ezt a motort. Csak sttbe szar ez is, gyertyafny, kettesbe kell forgatni, ha ltni akarsz valamicskt. A temp sttben ersen korltozott, ha nem vakba akarok menni.


|
Az olaj lnyege, h legyen! n mindenbe 10-40est teszek, mert az van ingyen.
|
Dehogynem, egy csom olajnak rendes viszkozitsi diagramja is van s mg nyilvnosak is.
Elek Peti pldjval meg pont nekem adtl igazat, mert a Simson kuplungtrcsi tmr manyagbl vannak s sejtsem szerint ma mr nem hasznlnak ilyen lamellkat 
Amgy meg teljesen j az svnyi, ha csak a vltt keni, meg grdlcsapgyakat, n akkor hasznlok szintetikust, ha van siklcsapgy, (modern) kuplung, stb. lsd pl. az F650 ftengelynl kt sikl- meg egy golyscsapgy van, meg ugye fell a vezrmtengelyek is siklcsapgyasak nyilvn.
|
Hiba mutat j rtket a szmitgpen valami ha kzben valsgba rohadtul nem tud semmit:D
Mit nznek az olajszakik akik a dobozra rirjk a minsitst?:D
Azt hogy hidegen pl 0 fokon fokon vesznek belle egy kenetet elemzik meg melegen pl 100 Fokon megint vesznek egyet s elemzik s a kapott adatok alapjn finganak valamit.
Azt semelyik gyrt nem mri sajnos manapsg hogy mit produkl az olaj 180 meg 200 Fokon egy levegs hengerbe:S
Egy levegs motorba fleg ekkora teljesitmnynl s terhelsnl mint ami az Xt be van teljesen mshogy viselkedik az olaj.
Egy kopott motornl meg alap a srbb olaj hasznlata ne azrt hogy ne egye hanem hogy ne kopogjon minden kottyans ott ahol csak siklani kne csak kops zmls mards az anyagnak.
A japn ezt nem irja mert a japnnl ha valami kopott azt kicserlik s nem az olaj srsgvel nvelik az lettartamot. .. Japnba bemsz a szakzletbe s ha neked egy 50 es vek beli japn motorod van 1 napon bell kapsz hozz alkatrszt s hazamsz vagy elviszed mhelybe s belerakod rakatod.
Ha lg a ftengelyed s fratni kne akkor nem az a megolds hogy megfuratod s sszerakod me harmad annyit nem fog birni a friss frs mint amennyit alapmrettel futott.
a 80w90 simsonba nem val de arra nem is az van rirva:D sae 20-30 Lsd Elek Peti sose hasznlt szintetikus geciket csak jo fajta svnyit s vol tlpte a bontatlan blokkal a 100ezer Km-t egy tlag simson nem fut el 30ezer Km-t frs nlkl hiba az elf meg a repsol:D
|
Kinek a pap, kinek a papn, nekem a hajtmolaj jobban bejn, csendesebb, finomabb is vele a vlt, Jws frumokon is erre esksznek, nekem is bevlt. A Danuvin a melegen bergskori kuplungmegcsszst is megoldotta.
Egyebet nem tudok mondani, krem kapcsojjja ki
|
Igen, kocsivltba, ahol a kuplungot nem az olaj keni.
|
St mg megkeverem 5 liter SAE30-as Kamazzal, hogy kicsit gazdasgosodjon a liter r, mg gyis j lesz egy SAE45-nek 
De mivel nekem eszik rendesen, gy nem ezer km-ekre, meg vekre hasznlok egy olajat, inkbb csak rkra, 100 km-ekre.
A Golfba 2 vente ~15 ezrenknt cserlem, abba megveszem a legolcsbb, de mrks 10W40 olajat, de az nem fogyaszt egy cseppet sem, soha nem kell rtlteni, ott szmt azrt, hogy milyen.
|
n a vltba hajtmolajat szoktam nteni, n mg gy tanultam  
|
Petk, ilyet tlem az MZ vltja kap, az is csak a siklcsapgyak miatt 
|
Egy mondatban sszefoglalva, ha XT350-em lenne, s 20W50 lenne az 1985-ben elrt olaj, akkor ma tennk bele szintetikus 10 vagy 15W50-et, esetleg nyron 20W50-bl valami normlisat 
|
n most ilyet fogok venni a Bogrba s XT-be, nyrra. Tlen ezek a gpek gyse mennek, nem kell a 20-as hgsg.

|
Ht ezzel nagyon nem rtek egyet 
Az olaj lnyege az, hogy milyen a viszkozitsa zemi hmrskleten, egybknt egy szintetikus olaj minden paramtere jobb, mint egy svnyi. Az svnyi akkor kellhet, amikor a kuplung olyan skvlet (pl. parafs, vagy ms rgen hasznlt srldbett van benne), hogy a szintetikustl megdagad, csszik, stb. egyszval csak az svnyival hasznlhat. Olyankor is megfefel viszkozitst kell vlasztani. Ez a ,,lghtses motorba csak svnyit" ugyanolyan tves legenda, mint az, hogy a Simsonba 80W90 kell, vagy hogy a rgi szoci motorok csak Arollal vagy ms svnyi szutykokkal mkdnek jl. Persze, szarabb a hangja szintetikussal, ha mr annyira szt van peregve, hogy az Arolbl lerakd koksz tmti az risi hzagokat 
A BMW-re is sokan mondjk, hogy csak svnyi kell bele, n meg simn belerakom az Elf 10W50-et, ami melegen nem vzszer, meg hidegen se lekvr.
|
UHH szerintem t kne helyezni a topikot Gpjrm intellektulba XDD
Tisztzzuk a dolgokat.:D
Sk azrt pergett szt a szarod me baszt felujitani amikor Gyrk elhozta mr akkor mondtam, hogy szt kell szedni mert jobban csrg mint az MZ-m ami benne volt olaj annak semmi kze nem volt ahhoz hogy most sztpergett annak annl inkbb hogy lementl vele 180 kil terhelssel 280 km-t 110 es tempval Hegynek az nem megszorult hanem sztpergett az ftengely s amugy nem most kezddtt mr volt eljele. Az hogy a dug oldala meg van slve az valszin azrt van mert a reteksok fmtrmelk ami kijtt a ftenegelyedbl bekerlt mindenhova hiba az olajszr az csak a hengerfejbe vezet olajat szri neked De nagy valszinsggel az olajpumpoa fogaskerekt is sztbaszta ez a mvelet azrt vannaka kis fehr manyag darabok s ezrt lila a vezrmteneglyed is mert nem kapott olajat fentre.
Olaj gyben meg Petknak adok igazat hj nem a kamaz olaj kell bele de a sr 20W50 svnyi.
Nem azrt kell bele svnyi olaj mert nem volt jobb... de ezt hiba magyarztam Sisknak is mert a legersebb mkd levegs motorja az a pannnia rettenet amivel volt felfutn.
Igen volt jobb st mr a 70 es vek vgn irtak el a japnok szintetikus olajakat a gpeikbe de a VIZHTSESEKBEEE amik 100 fok fl nem mennek. Nzd meg a klr 250 endur s rdekes mdon szinti olajat irnak hozz mert vizhts 130-180 fok az alap zemi hfok az Xt nl 7-8 szzadra vannak frva a hengerek gyrilag... (a trabant 6szzad)
tudjtok mit csinl a szintetikus olajotok 180 foknl? tszivrog az aluntvnyen olyan hg... Az svnyinak mg akkor is van kense s nmi srsge amikor 200 fokos.
Nem a legolcsbb szart kell megvenni s megfelel idkznknt kell cserlni ennyi.
Nem rossz dolog a szintetikus olaj ha vizhtses motorom lenne n is beleraknm.
s ahogy petk mondja kell bele a srbb olaj amikor aZ Xt kijtt a gyrbl nulls hzagokkal precizen sszerakva akkor r irtk a 10w40 et vegyes ghajlatra utcai hasznlathoz a TT hez mr 20W40 et irtak st tarts 25 fok fltti kls hmrsklethez 20w50 et. mert ott benne volt a pakliba hogy terepen nem olyan halads mint aszfalton... nicns menetszl.
Kis rdekessg nekem az XS 400 hoz 70 es vebe tarts 10 fok alatt 10w30 at irtak el s tarts 30 fok fltti tlag hasznlathoz meg 20w50 et. (hogy ki az aki egy 180 kils trasport motort 10 fok alatt tartsan hasznl azt nem tudom de ez van benne a knyvben :D )
|
Neknk j ez a htvge, tudunk menni kistokajba, nykre, vagy ahol buli van. De a jv htvgn nem lesznk kpben...
|
En is dolgozom vasrnap nappal, jv hten kne engedni egy partyt, az beadn!
2017.06.14 08:32 Gabo „
neknk sajna nem j ez a htvge Kistokajra, mert cges rendezvnyen kell megjelenni 
|
A blokkot meg nem huztam szet, de szopok a csillagcsavarokkal en is. Ugy szokott mukodni a dolog hogy elverem a fejet, utana utheto vegu csavarhuzoval uj hornyot nyomok bele es azt megtekerem vizpumpafogoval.
A spirro.hu-n amugy pont xt 225 hoz arulnak prox felujitokeszletet, az enyemhezbezzeg nincs!
De nem eleg a bt fele altal belinkelt hajtokar, kell a kosar is meg a csapszegek.
Szerintetek furas es uj dugo kell? Mert a tied ugy eszi az olajat puxi hogs az valami gyalazat, de az enyem meg most sem fustolt szinte semmit, meg a megszorulas utan sem. |
neknk sajna nem j ez a htvge Kistokajra, mert cges rendezvnyen kell megjelenni 
|
350-eshez legalbb knnyen tallsz majd j hajtkart az ebayen, szerintem egy 30-asbl meg lesz. Nem kell majd szenvedni, mint a 250-essel.
Ezekszerint az n 250-esemet elgg kmlhettk, hogy 78E-t futott el a gyrival.
Blokkhz kereszthorny csavarjai amgy knnyen jttek? Nekem j bartom volt egy hidegvg :)
|
[Ksbbi] [20709-20690] [20689-20670] [20669-20650] [20649-20630] [20629-20610] [20609-20590] [20589-20570] [20569-20550] [20549-20530] [20529-20510] [20509-20490] [20489-20470] [20469-20450] [20449-20430] [20429-20410] [20409-20390] [20389-20370] [20369-20350] [20349-20330] [20329-20310] [20309-20290] [20289-20270] [20269-20250] [20249-20230] [20229-20210] [20209-20190] [20189-20170] [20169-20150] [20149-20130] [20129-20110] [20109-20090] [20089-20070] [20069-20050] [20049-20030] [20029-20010] [20009-19990] [19989-19970] [19969-19950] [19949-19930] [19929-19910] [19909-19890] [19889-19870] [19869-19850] [19849-19830] [19829-19810] [19809-19790] [19789-19770] [19769-19750] [Korbbi]
|